Õpetaja konspekt tööks jututoas Tunni teema: Kas lubada järve äärde veemotokeskuse rajamist? Tunni eesmärgid: Anda teadmisi sellest,
Tutvustada
keskkonnaalaste otsuste tegemise mehhanismi. I RÜHM: Linnaelanikud: igale õpilasele probleemitutvustus, rollitutvustus ja lisamaterjal eetikast; Enne tegevuse algust paigutab tuutor tubadesse vajalike õppematerjalide lingid.
SISSEJUHATUS JA ESIALGNE OTSUS Avage CVW brauser. Sisestage oma rolli kasutajanimi ja salasõna.
Kui olete jõudnud jututuppa, avage tubade kaart (Map) ja sisenege oma rollituppa. Tegevus rollirühmade tubades toimub tuutori (virtuaalse õpetaja) juhtimisel rollirühma juhiste alusel, kes jälgib erinevate rühmade tööd otsuse tegemisel ja juhib arutelu. Selleks siseneb tuutor jututuppa mitme erineva kasutajanimega ja viibib üheaegselt kõikides rollitubades, hoides korraga lahti mitut CVW akent. On soovitav, et ainult tuutor kasutaks vestluse ajal suurtähti ja teist värvi nime - see võimaldab tõmmata osalejate tähelepanu. Avage toas olevatest dokumentidest probleemitutvustus ja lugege see läbi. Valige CVW ikoonide ribalt uue dokumendi loomise käsk (New) ja looge dokument (Note), kuhu pange kirja oma esialgne otsus koos põhjendusega. Kui vajutate CVW ikoonide ribal kohvrile (Carry), näete oma otsusedokumendi sisu. Seda dokumenti kasutage arutelus teiste rühmaliikmetega. OTSUSE VASTUVÕTMINE ROLLIRÜHMAS
Avage toas olevatest dokumentidest rollitutvustus (linnavalitsus,
looduskaitsja, ettevõtja, linnaelanik) ja lugege see läbi.
Et tegevust aktiveerida esitab tuutor valikuliselt suunavaid küsimusi igale rühmale: Linnaelanik:
Looduskaitsja:
Ettevõtja:
Linnavalitsus:
Avage toas olevatest dokumentidest lisamaterjal (teadus, seadused, majandus, eetika) ja lugege see läbi.
Arutage koos rühma liikmetega, milline on rühma otsus, kuidas lahendada
veemotokeskuse rajamine. Kasutage arutelus endi poolt loodud
otsusedokumente ja lisamaterjalis olevat informatsiooni.
Rühma juht paneb kirja rühma ühisotsuse otsusedokumendina. Selleks avab ta CVW ikoonide ribalt uue dokumendi loomise käsu (New) ja loob dokumendi (Note), kuhu paneb kirja arutelus tehtud otsuse ja otsuse põhjenduse. Rühma juht tõstab dokumendi oma kohvrist
rühma tuppa, et kõik saaksid seda näha.
Rühmade liikmed teevad ühisest rolliotsusest koopia oma kohvrisse (Carry). Seda kasutatakse arutelu ajal ekspertrühmas. OTSUSE VASTUVÕTMINE EKSPERTIDE RÜHMAS Järgnevalt
toimub rühmade muutmine ja moodustuvad ekspertrühmad. Igas ekspertrühmas
on üks esindaja linnavalitsusest, looduskaitsjatest, linnaelanikest ja ettevõtjatest.
Tegevus rühmas toimub ekspertide rühma tööks mõeldud tegevusjuhise alusel. Virtuaalne õpetaja jälgib erinevate rühmade tööd ja sekkub vajadusel, et arutelu juhtida. Ekspertide rühma liikmed valivad endi hulgast rühma juhi, kes arutelu koordineerib.
Ekspertide rühm tutvub järgemööda erinevate rolliotsustega. Need otsusedokumendid
võib kas paigutada ekspertrühma kõigile tutvumiseks või kopeerib iga rühma
liige oma dokumendi teksti jututoa vestlusruumi.
Rühma juht paneb arutelu lõpus kirja dokumendina (Note) rühma lõpliku otsuse koos põhjendustega. Rühma juht teeb lõplikust otsusest koopia oma kohvrisse ja paigutab selle konverentsiruumi, kus kõik osalejad saavad sellega tutvuda. KOKKUVÕTETE TEGEMINE Rühma liikmed kogunevad uuesti ühisesse ruumi ja vaatavad erinevate ekspertrühmade loodud otsusedokumente. Järgneb vaba arutelu teemal, miks on otsused sarnased/erinevad. Arutelu juhib virtuaalne õpetaja. Järgneda võib aga ka osalejate järelduste tegemine klassis väljaspool virtuaalset keskkonda, kasutades otsusedokumente. |